Nasihat membawa kepada perubahan

arie nie terbaca kat FB seorg adik satu tempat kerja yang die tgh stress sebab kena marah ngan GURU BESAR..bukan sebab ape GB marah die coz class die bising sgt ye lah bdak2 darjah satu biasalahkan ..aktif oh...x nafi kan ye lah aku pun ajar bdk2 nie..actually GB x lah marah mane pun just bagi nasihat..aku pun mula2 kerja dulu pun rasa stress gak bile dpt class yg masyaallah bdk2nyer aktif n susah nak dgr kite ckp..prnh aku merajuk ngan bdk2 nie coz x nak dgr ckp.. tapi lama2 dah ok dah..kite kena ikut rentak diorg klau diorg aktif kite pun kena tunjuk gak "keaktifan" kite jugak..so skrung aku tiap2 kelas pasti bawak ROTAN..huhu..baik dari drjh 1 smpai drjh 5..bukan saja2 nak rotan just nak wat tunjuk kite nie garang pada luarannyer sahaja..kena tipu kan bdk2 2...huhu.. sebenarnyer aku rasa cara GB 2 sgt betul,,ye lah die panggil face 2 face so x lah malukan cikgu 2..cuba bayangkan klau die mrh cikgu 2 depan bdak2....die bukan ape just nak kite lakukan sesuatu bile sesuatu keadaan 2 x terkawal...

so moral of the story aku rasa dgn de nasihat maka akan de perubahan..ye kot...huhu
so kat sini aku lampirkan satu mutiara kata yg aku sgt SUKA ngan KAta2nyer....