akhirnyer

huhu..akhirnyer smlm slmt lah aku menjdik pengadil tuk choral speaking daerah johor bahru..mula2 2 mengelatar gak lutut nie wei..ye lah org first time jdik pengadil..tp pengalaman nie x kan aku lupa lah smpai bile2..mula2 dtg dilyn betul2 mcm VVIP..baru lah aku rasa mcm mane di lyn bile kite nie org penting dlm satu acara..diorg ckp soft jer..ok selain aku de lagi 2 org pengadil lain..kami nie dibahagi kepada tugas masing2 sorng bahgian konsep. sorang bahgian gaya n persembahan n aku bahagian sebutan dan tatabahsa serta diksi...nasib baik dibahgi2kan klau x mahu smpai mlm pun x siap2 aku nak bagi markah.,..hahah..dalam pertandingan nie sebanyak 10 buah sekolah yg bertanding mewakili daerah masing2 seperti muar, kluang, kota tinggi, mersing, segamat, johor bahru, muar n bnyk lagi (x ingat)..bdk2 nie kecik2 lagi giler berani mcm2 gaya diorg wat..smpai nak tergelak aku tgk..lama gak lah kan bayangkan de 10 kumpulan..pecah kepala gak kau nak dgr bdk2 nie menyebut ye lahkan aku kan pengadil bahagian sebutan..salah jer potong markah..tatabhasa x betul 1 mrkh tolak..huhu..
so far ok lah semua bjln ngan lancar..dah akhirnyer johan pertandingan nie disandang oh kumpulan dari segamat...diorg nie dpt satu set catur bistari n wang tunai rm300..catur bistari nie giler besar..klau korang nak tau ape 2 catur bistari korang tgk kat tv2 kol2 ptg setiap ahad (cewah promoted nmpk)..akhir sekali pengalaman x dpt lupa dpt makan kat restoran selasih kat pesada ngan semua jemputan VVIP..aku rasa mcm aku nie kecik giler bile duk ngan org2 besar..makan pun cover2 beb..ape2 pun aku nak say gak lah kan kat GURU bESAR aku yg beri kepercayaan kat aku nie tuk jdik pengadil..TQ MAMA ZAINON...

ehk cop2x..lum abis lagi nie..de lagi..hahah.. semlm pas blik sempat gak aku menyinggahkan diri ker CS..lah just nak beli BIG APPLE lama giler x mkn..2 pun singgah jap niat atie nak singgah lama2 nak tgk baju ker, beg ker kasut ker, buku ker..tp x jdik MR CHIK asyik call jer..bile nak blik, kat mane lah, dah gerak blum..aduh...so plan nak "MenyHopping cancel" just beli BIG APPLe... makan big apple smbil layan AF..i like..shahir menang..suka2..che ahmad hoi hoi.hoi...

muka org cuwak..huhu


budak2 wat persembahan


BIG APPLe..yum..yum..yum

muka bdk2 riang dpt big apple...