Kongsi2x

erm nak kongsi pe nie
alah nak kongsi petua jer..
ye ye o jer aku nie..
ye lah..kongsi mane yg tau
nape tiba2 plak
bukan ape
aku de terbaca satu blog akak nie..die nak petua tuk bagi rmbut panjang so tercetus kat kepala nie y not aku kongsi petua nie kat korang2x..(mcm ramai jer yg baca blog aku nie) hahah3x

1) petua kempiskan perut
- perahan limau nipis dicampurkan dalam teh tanpa gula dan diminum setiap hari. sebaiknya teh yag diminum adalah teh suam..lebih cepat kesannya. insyaallah perut yang buncit akan jadi kempis..tp bagi yg buncit sebab de BABY..mintak magap lah ye..2 x leh kempis..haha

2)tumit pecah-pecah
- cara murah dan mudah
sediakan kelapa yg diparut tidak terlalu halus dan garam. gaul kedua2 sehingga sebati.then cuci tapak kaki atau tumit yg pecah 2 then sapu kepala 2 kat kawasan yang pecah 2. then cuci kaki lagi.amalkan petua nie 3x seminggu seblum tido..

3)nak bagi mata bayi bersinar
-semasa dpt tau jer diri 2 hamil kan. makn lah buah delima delima pada setiap bulan kandungan sampai sembilan bulan..insya-allah mata anak yang dilahirkan bersinar

4)mewangikan rambut
- ambil beberapa biji limau nipis dan hiriskan. then gosok kat rambut tuk bbrp minit then cuci sehingga bersih. selain mewangikan rambut ia dpt menghilangkan pening & menyejukkan rambut.

5)jemput-jemput jadik lembut
- tuk hasil yang enak dan lembut, masukkan air perahan limau nipis dalam adunan.pasti memuaskan.

p/s:de lagi bnyk petua nanti lah aku msukkan lagi k...
kat akak yag aku tgk blog die 2, aku mmg suka baca blog die seblum aku wat blog nie..harap2 die x kisah hehe..